söndag 15 februari 2015

Tjoho vilken lycka!

Ojojoj vilken lycka!
Stickameras koftkal som jag deltog i hade ju fantastiska vinster som dom lottade ut nu när kal:en tog slut och gissa vad som hände......jo jag vann!
Nu ska jag njuta av det fina fina garnet och klura ut vad jag ska göra för fint  och det är ju ett rent nöje att få fundera på.


Min svarta Audrey in unst har blivit klar så nu ska den bara blockas och....ja det var ju det där med knappar...har inte hittat några till denna heller :-) men den går ju att använda utan knappar också precis som min tidigare Audrey som även den är knapplös.
Dessutom blev den lite större än min tidigare Audrey och kanske var jag lite mindre nogrann med provandet och detaljerna denna gång hmm. Får se om jag tar upp och gör några ändringar eller börjar använda den direkt och blundar åt misstagen (troligast då jag är ganska lat).
Inga bilder har det blivit än heller men jag får väl se om sonen är sugen på att agera fotograf igen, kan kanske muta med en semla eftersom det är dags för det snart.

Har funderat på att testa disktrasor i bomull, så jag satte igång och började sticka i lite glada färger som kunde pigga upp i vinterslasket...men nu går tankarna till att  göra något helt annat av lapparna nämligen en bomullsfilt, vi får se vad som växer fram.
Hittills har det blivit 10 lappar(trasor) vilket ju blir en väldigt liten filt men jag har garn kvar (stashgarn hurra)  så kanske resulterar disktraseprojektet i något mycket större. Jag älskar ju min mormorsrutefilt i starka färger så jag tänker att ytterligare en filt kan ju inte skada och av färg blir man ju glad och det vill man ju vara.

 
 
 

2 kommentarer: