tisdag 18 november 2014

KAL start


Skissförsök
Skissa...jag vill ju sticka...nädå klart man ska planera, så här är mina försök med papper och penna.

För dom som inte såg vad bilden ovan ska föreställa kommer här en skriftlig beskrivning.
Min koftplan är en enkel relativt kort och åtsittande kofta i ett lite tunnare ullgarn, för det är vad jag har i hörnan och färgerna är antingen grått eller rostrött....drar gärna på det beslutet så länge det går.
Jag vill ha en vardagskofta som passar till det mesta och som man lätt kan ha under kappan utan att det blir för bylsigt och knöligt.
Halsringningen får inte vara för vid men inte heller sitta åt för mycket, mao lagom blir bra.
Eventuellt någon form av mönsterstickning på bystpartiet, gärna vriden resår i avsluten, eventuellt en icord halsringning....eller inte...vi får se, knappar i någon glad färg...

Vem vet vad som maskas av i slutet?
....kanske bidde det en....

2 kommentarer:

  1. Hoppsan det var många varianter, undrar vilken du väljer så småningom....det får jag ju se framöver.....;-))

    http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/

    SvaraRadera