onsdag 26 november 2014

Provlapp

Provlappens tid i KAL:en. Jo men då kör vi :-)
Har bestämt mig för att använda mitt roströda,färgen på bilden nedan stämmer ju såklart inte med verkligheten eftersom novemberljuset lyser med sin frånvaro, 2trådiga ullgarn från Kampes( 300m/100gr) till detta projekt, så nu är det bara att sticka provlapp då.
Ska försöka att testa några eventuella mönster när jag ändå stickar lappen.
Garnet är egentligen i stickigaste laget för min smak men jag tänker att när jag har kofta så har jag oftast långärmat under så jag hoppas att den blir använd och inte hamnar längst in i garderoben som andra obehagligheter...
Stickar samtidigt på ett riktigt UFO, min Boxy, från Joji Locatelli. Vet faktiskt inte hur länge denna skapelse legat i korgen, har repat upp åtskilliga gånger, bytt garn (provade faktiskt med ullgarnet från kampes som nu ska bli KAL:kofta), bytt stickor och lagt projektet på is. Tror egentligen att det är en hur fin tröja som helst men det är JÄTTE många maskor och bara slätstickning....och garnet jag använder är inte riktigt som jag hade hoppats, köpte grisen i säcken där.
Men det är i alla fall världens bästa projekt framför TV:n, jag får med andra ord sätta mig i soffan oftare så blir den kanske färdig någon gång Där kom bilder på projekten också, men nu måste jag fortsätta med provlappandet så jag hinner bli klar innan nästa uppgift kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar