onsdag 22 april 2015

Gräva...vs sticka

Ojoj påsken kom och gick och den planerade sticktiden byttes mot ett intensivt grävande runt växthuset. Detta var absolut nödvändigt arbete för att stenkanten runt huset skulle bli bra enligt min sambo... hmmm jag la min röst på mindre förarbete och mer free spirit stenläggning men den godtogs icke :-)
Detta är ju såklart tur för jag vet ju innerst inne att han har SÅ rätt, vi har nämligen lagt lite sten i trädgården förut.... utan underarbete och jag kan lova att de stenarna är nu helt osynliga under gräset och mao var det ogjort arbete och så kul är det inte att gäva upp och göra om.
Påsken fick detta året ett grävtema. Men jag tror inte att vi kommer att behöva göra om i alla fall och man får gratis träning vilket är extra bra under denna godis högtid.

Stickade jag något?
Jo lite på min viajantes, vet inte riktigt hur jag ställer mig till sjalen egentligen men den blir nog bra när den blir klar.
Dessutom glömde jag  presentera ett av garnerna jag köpte av TantKofta i Munkedal och den lilla godingen var ju nästan det bästa av allt, hur kan man glömma en sån fining?
Ett ultra lyxigt kashmir garn som Lotta köpt med sig från en kashmirfabrik i Inre Mongoliet och som nu finns hemma hos mig för att när grävtid byts mot sticktid bli små delikata muddar. Längtar!


En Göteborgstur med snabbt besök på STRIKK resulterade i två härvor Malabrigo lace i en glad cerise ton bara för att dom var jätte fina och på rea och supermjuka och egentligen inte alls nödvändiga men det är ju då det är som roligast. Inget projekt bestämt till dessa men det kommer jag lovar sådana godingar får inte ligga länge....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar