onsdag 15 april 2015

Sjalar med mera

Hänt sen sist.
Jag var på tur till Munkedal för några helger sedan när TantKofta var där på sin årliga visit.
Vilken inspirerande kvinna och vilka fantastiska garner hon har alltså, jag skulle ju egentligen inte alls köpa något men hallå när man får denna möjlighet irl så kan man inte annat än att ta fram plånboken och shoppa loss.
Jag köpte ett jätte mjukt alpakka garn som ska bli en sjal efter TanKoftas eget mönster,hyllremsa tor jag den heter, denna ska enligt mönstret ha en liten bård i avvikande färg med några pärlor på (om man vill såklart)....hmmm det får vi se hur det blir med det. Såhär ser den ut just nu med ett litet stickstopp eftersom jag inte bestämt om jag är nöjd med storleken som den är eller ska fortsätta och inte heller beslutat om bårdens vara eller icke vara.




Ett paket med sockgarn i finaste gulafärgen( jag älskar gult!)  fick också följa med hem, tanken är att jag ska sticka sockorna...från Evelina Roos.


Sedan tidigare har jag en härva filisilk från TantKofta i en vacker orange ton (som man absolut inte ser på denna bild)och denna kompletterades med ytterligare en härva i en något mörkare orange ton, snygga tillsammans tror jag,  och dessa två är tänkta att få bli en viajantes sjal som jag la upp och startade för någon vecka sedan.

Jag  brukar egentligen inte ha flera projekt igång samtidigt men jag känner att jag faktiskt trivs med detta upplägg så det kommer nog att få vara så i fortsättningen i alla fall så länge de olika projekten kompletterar varandra mao att jag blir inspirerad av de olika arbetena och vill sticka mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar